2012. máj. 30.

A rokka mögül jelentem

A számítógép előtt nem, de a rokka mögött elég sok időt töltöttem az elmúlt egy-két hétben, így elég szépem gyarapodott a kézzel font fonalaim száma.

Ezt az elsőt untam a leginkább, mert a terv az volt, hogy addig fonom míg fér az orsóra, (ami 15 deka jó esetben) de sosem akart megtelni, ezért leszedtem hogy megmérjem, mert már fene tudja hány órája dolgoztam rajta. Az unalmam ekkor már érthetővé vált, mert 2110 métert mutatott a mérőm, és 200 grammot a mérleg, így három részre szedtem, összecérnáztam háromágúra, így pont olyan a vastagsága, mint néhány kétágú fonalamnak, a hossza pedig majd 700 méter lett. Persze cérnázásnál alig fért az orsóra:(
itt talán látszik hogy elég sok szín van benne:


Aztán következett egy zöldesebb merinó roving, ami kétágú lett, 155 gramm, a hossza pedig 470 méter:


Mikor meguntam a hideg színeket, ennek kezdtem neki, szintén merinó gyapjúból, kétágúra, 158 gramm, és 400 méter a hossza.
Szép fűszeres színei lettek:

Majd ismét a kedvenc árnyalataimhoz támadt kedvem, így rá esett a választásom, 188 grammnyi merinó ment bele, a hossza 470 méter lett kétágúként.



És hát ő lenne a kis "penészvirág" se nem izgalmas, se nem színes, de valami élénkebb színnel csíkozva jól is mutathat akár.
Egyben a legfrissebb adag:)
Ha már fotóztam, megörökítettem a készletet is, csak némi inspiráció kellene hozzá.
(sajnos a blogger elforgatja a képeket néha)

Most pedig vár a rokka, újabb fonal készül, és további izgalmas rovingok várnak a sorukra, többek közt ez a szivárvány színű:



18 megjegyzés:

Marika írta...

jaj, az a zöldes, jaj az a kékes árnyalat:-)
Hogy fogom kibírni? Van egy kedves ismerősöm, aki az alulról 3-ik, ja, felülről is 3-ik:-)teljesen oda meg vissza lenne.
Á, becsukom a szemem, amit nem látok, az nincs:-)

Délka írta...

Gyönyörű mindegyik, az első és a második különösen tetszik!

Nina írta...

Mindegyik nagyon szép, de a narancsos... na, az telitalálat :)
Megnézhetem majd egyszer, hogyan fonsz rokkával? Olyan izgalmas lehet :))

szaberka írta...

Nekem speciel a penészvirág is... Olyan jó hűsítő nyári szín. A többiről ne is beszéljünk...:)))

aarkus írta...

Nem is tudom, hányadszorra jövök vissza a csodás fűszeresben gyönyörködni, arany kezed van!

MrsYarnart írta...

micsoda színérzéked van! azt a kis ötös kupacot szívesen örökbefogadnám :D

bucilla írta...

Köszönöm szépen a kedves szavakat Lányok:))
Nina: biztos hogy lesz rá alkalom, néha sajnálom hogy az én rokkám nem összecsukható...

Orsi írta...

Csodaszépek a fonalak!
De mi is az a számláló?
Ne haragudj, én még nem találkoztam vele, a csavargatásokat számolom a motringkészítőn:)

szilcsil írta...

meseszépek mutass többet is :)

Paat írta...

Húúú, Buci, ezek mesések lettek!

KicsiKató írta...

Te jószagú cseresznye!!! Ez a bejegyzés így reggel többet ért hat adagnyi koffeinnél. Imádom! Imádom a fonalaidat, imádom a munkásságod, a színeidet, ahogy hozzájuk nyúlsz... Jajjjjj:) (És hát sose felejtem el, hogy az első, igazi, felnőttes kézművességem neked köszönhetem, jópár évvel ezelőtt a te hatásodra varrtam meg egy kis kézimunkás kosárkát, aminek a minősége... hát... vicces:))))))

ága írta...

annyira ügyes vagy, hogy ne tovább!
egyre jobbak a munkáid, nehogy leállj!

Anice kötős blogja írta...

Hú, micsoda fincsiségek születtek!

bucilla írta...

De aranyosak vagytok, nagyon köszönöm a kedves elismerő szavaitokat:)
Orsi: lehet kapni métermérőt a neten, én azon szoktam áthúzni a kérdéses hosszúságú fonalakat.
Szilcsil: igyekszem:)
Kató: örülök hogy ekkora hatással voltak rád a fotók, és más munkáim, ezért érdemes blogot írni, mutogatni:)

Melinda írta...

Ezek valóban csodásak lettek, Bettikém! Nekem a "penészvirág" is nagyon-nagyon!:)

Görgina írta...

Nagyon-nagyon szépek, hihetetlenül ügyes vagy! Tényleg abba ne hagyd!

Elinor17 írta...

Mennyi gyönyörűség !!Nem tétlenkedtél az biztos .Inspirálóak a munkáid , rögtön elkap a fonási láz .:)

schzsuzsa írta...

Betti! Ezt a színes roningot a végén is meg fogod mutatni, hogy mi lett belőle? Gyönyörűségesek.