2011. márc. 16.

SK

Elkészült az első olyan kendőm, ami saját festett selyem-merinó gyapjúból font fonalból kötöttem.
Bajban voltam a mintaválasztásnál, mert a fonal nem egyenletes, ezért ezt a tulajdonságát szerettem volna kiemelni. A Shaelyn mintáját hívtam segítségül, de nem a klasszikus háromszög formára, hanem hosszítva, (én ezt jobban kedvelem) valamint a sima részt lustára cseréltem benne.
A rusztikussága miatt olyan idegenül hatott rajta a szabályos szél, ezért kerültek rá a gyöngyök, és a bojtok.

A fonalból szinte semmi sem maradt, mind a 450 méter elfogyott.
Ami a méreteit illeti, 180 cm hosszú, és 50 cm széles.

Egy közeli:

Fontam is egy keveset:)

125g/400m (kétágú Merinó) A valódi szín a kettő közt.....

És fonok is tovább, sajnos nekem nem csak a kötésben/hímzésben vannak párhuzamosan folyó projectek...de nem tudok ellenállni a színeknek, túl izgalmas ahhoz hogy kibírjam.


A piros az persze nem ennyire piros, de képtelen voltam jobb képet készíteni róla:(
Ráadásul nagyon nem tetszik ez a szín, de adtam neki még egy esélyt, hátha jót tesz neki a fonás, kétágúan akár izgalmas is lehet.

33 megjegyzés:

gabi írta...

Nagyon szépekez készítettél!

Gabella írta...

Nagyon jól sikerült a kendő! Jól áll neki az egyenetlen fonal!

Annamari írta...

Szóhoz sem jutok... minden, amit mutatsz, nagyon szép.

Melinda írta...

Csodás lett a kendő, Bettikém!:) Ismét - naná!;)
A fonományok is tetszenek, még a pirosas is, tudod, ha nagyon utálnád készen, én szeretem ezt a színt...;DDD

Nina írta...

PEdig ez a pirosas valami álomszép :)))

Elinor17 írta...

Gyönyörűeket alkottál megint !Jók a bojtok és nagyon találó a fonalhoz a minta .A hullámzó tengert juttatja eszembe .A fonásaid is szépek , különösen a készülő pirosas tetszik .:)
A párhuzamosan készülő munkákkal én is így vagyok .Komoly lelkierőt igényel , hogy 7 fusson egyszerre csak 6.

nöné írta...

Oóóó, mennyi szépség került ki ismét a boszikonyhádból:o)
Az a kendő, aaaz naaaagyon ... csodaszép!

Amanda írta...

Ezek itt előttem nekem már nem hagytak szavakat: gratulálok, az új hobbid imádom, a kendőd szintén és a pirosat is!

Harmat írta...

Bő termés! :) És egyik szebb, mint a másik!

Irenka írta...

A kendő igazi ínyencfalat: minőségi alapanyag, izgalmas színek és egy kis bohóság - naaagyon tetszik.
A kész fonal színei és a folyamatban lévők, főleg a zöldes (ahh, ohh) szintén gyönyörűek!

bucilla írta...

Köszönöm lányok:)

Zazálea írta...

juj, én még el sem kezdtem, de nem is tudom, elkezdjem-e egyáltalán, oly szép a tiéd.... a fonásod, a színed, a kendőd...
jaj, nagyon odavagyok magáért!
(hétfőn?)

Zazálea írta...

a piros, az az enyém vagy még nem? (halkan kérdezem csak ám) :o))

bucilla írta...

Zazikám, a hétfő egyelőre úgy néz ki,hogy a miénk:)
A pirosra visszatérve pedig, hogy azt hittem, hogy csak festettet kérsz, nem fonottat, ez amúgy kevés lenne szettnek, max 400 méternyi lesz belőle.

MrsYarnart írta...

jól mutat a lustakötés, és jó ötlet a gyöngyös bojt is. na és a fonalak... :)

Zazálea írta...

csak festettet kérek, igen, látod, felületesen olvastam el
a hétfő, az jól hangzik!

Zazálea írta...

bocs: előtte vagy utána?

bucilla írta...

Zazikám, reggeltől estig jó nekem:)

Trixi írta...

Ó, selyemmel még soha nem kötöttem, remek érzés lehet! És milyen szép végeredmény... :-) Gratulálok!

Macus írta...

gyönyörű a kendő és a fonal is.

mágnes írta...

Ó, ez a verzió is nagyon tetszik! Sk. fonalad gyönyörűen mutat vele.

Tündérlátta írta...

Nagyon szép színei lettek a fonalnak és a minta egyszerűen őrjítő! Igazi tavaszi szél!

paribanu írta...

Imádom!Csodaszépek...

antalandi írta...

húúúúúúúúúú nagyon tetszenek a festett gyapjúid.......

bucilla írta...

Köszönöm lányok:)

Márti írta...

Micsoda szépséges kendő, nagyon oda vagyok érte!!! Gyönyörű színek!!!! :)

Nania írta...

igazi ínyencfalat lett a kendőd, minden szempontból! csodaszép!!!

Annamari írta...

Bucikám, tudod jól, szeretek hozzád jönni, (már végigolvastam a blogodat a kezdetekig, amikor nemhogy egymást nem ismertük, de én még nem is kézimunkáztam)
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

csipkebogyo írta...

Én is küldeném az én piros pontomat, fantasztikus amit a fonallal művelsz!
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

nöné írta...

Csatlakozom a legutóbbi előttem szólókhoz! Mostanság biztos elsüllyedtél a fonaltengerben:o) Így ehhez a bejegyzésedhez fűznék csupán annyit, hogy szeretem, amit művelsz akár a kötő-, akár a hímzőfonallal, a varrományaid sem utolsók, hiába, Te erre születtél!!!
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

Irenka írta...

Bucika, itt vagyok újra, ezt hoztam: http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html
Csudadolgokat tudsz, mindenből, ami "madzag"-jellegű! Elkezdtem visszaolvasni a blogod, mert érdemes, és mert tetszik.

Elinor17 írta...

Nagyon szeretem a blogodat , gyönyörűek a fonalaid és a kötöttjeid is .Ez pár jó szó Neked !:)
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

Bartók Emese írta...

Nagyon szépek a munkáid!
Tanácsot szeretnék kérni ,most ismerkedem a fonással.Hogyan lehet végteleníteni a gyapjútincseket?
Köszi!