2011. febr. 10.

Első fonások

Nos, ő lenne az új szerelem az életemben, amire annyira de annyira, és oly régóta vágytam már.
Most betejesült végre, megérkezett, lepácoltam, így most tanulom rajta a mozdulatokat, fogásokat, amiket Zsuzsa mutatott, és amit itt is nagyon köszönök neki.

Nagyon érdekes a festés is, mert elég kiszámíthatatlan még nekem, hogy mivé is lesz a gyapjúszalagból fonás után, de ettől olyan izgalmas az egész.
Első alkalommal egy Tolnai előfonallal próbálkoztam, ez ugyebár nem nagy kunst, de igyekeztem szép vékonyra fonni, úgy 400 méter lett a 100 grammos motringból.

Másodjára már rovigból fontam, ez egy 100 grammos BFL gyapjú Adrienntől, ( Nagyon köszönöm! :))saját festés, na erre végképp nem vagyok büszke, csak előzőleg láttam, hogy mennyit tompulnak a színek a fonásnál, így nagyon felbátorodtam, és ez lett a végeredménye:


Motringban egy fokkal jobban mutat, de az egyenletlensége azért nagyon látszik:)

Most éppen ezen a Tolnai Merinón dolgozom, ennél még óvatosan bántam a festékkel, talán túlságosan is, de a fonás az mintha egy fokkal jobb lenne.

Most már csak azt várom, hogy megkötve is lássam a fonalaimat.

21 megjegyzés:

Ilonamamzi írta...

Jaj Bucika! Hogy én milyen IRIGY tudok lenni!!!!!!

Kataca írta...

Nagyon szép színeket alkottál megint :)

Harmat írta...

Gyönyörű a színes motringod és a zölded is! Őstehetség...!

Zazálea írta...

Bucikám, hétfőn megmutatod élőben is? Nem a masinát, hanem, ahogy ott ülsz és fonsz.... Én meg majd ülök és kötök, jó lesz, azt hiszem!
A fonalaidba bele tudnék harapni, mit mondjak!

Mázsa Viki írta...

Bucika Te elsőre olyanokat fontál, mint sokan évek alatt sem! Jaj, ha elkészül a rokkám, bárcsak én is ilyen gyönyörűségesen tudnék fonni elsőre! Csodaszépek! A színek is!

paribanu írta...

Azt a mindenségit:-) Gyönyörű rokkád van, nagyon szépre pácoltad, barátságos, meleg színű és fényű.
Nagyon-nagyon irigylem én is...
Kíváncsi leszek miket kötsz a fonalakból...

Annamari írta...

Már nagyon vártam ezt a bejegyzésedet, annyira kíváncsi voltam a fonásra!
Nem is mondok semmit azon felül, hogy gyönyörű minden, amit mutatsz :o)

bucilla írta...

Köszönöm lányok:) Örülök, hogy nektek is tetszik!
Zazi:úgy lesz, de milyen jó is lesz:)végre...

nöné írta...

Hmmmm... most irulok-pirulok, de én nem a rokkára vagyok irigy, hanem arra, hogy Zazival együtt lesztek, egy légtérben, és járni fog a kezetek, de hogy ám...:o)))
A rokka és a festés engem nem igazán hoz lázba, DE van olyan barátném, akit igen, és innen kezdve már könnyű dolgom van:o)
Az a tolnai első próbálkozás nagyon szuper lett!!! A többi sem piskóta, kérlek szépen,Te erre születtél!!!!!

Zsófimamája_Gabi írta...

Jaj de szépek!
Kicsit én is irigyellek:)Rokka miatt is, és Zazi miatt is.

Zazálea írta...

Zazi miatt sose tedd, nem akkora szám,a rokka, meg a Buci fonalai, azok igen, azok a valamik, Gabikám! :o)

Szentpyr írta...

Hűű, itt egy pillanatra elérzékenyültem! Hát ilyen gyönyörű rokkát én bizony még sosem láttam, na meg a fonalak, hát azok is... Azt a kutyafáját!

Amanda írta...

Eddig is tudtam, hogy ügyi vagy. Gratulálok a szépségekhez!

peony írta...

Tényleg szépséges rokka, a "próbálkozásaid" meg igazán ígéretesek :-)))
100 grammos motringból 400 métert fonni elsőre...és milyen szép egyenletes... én sosem felejtem el, ányszor hajítottam az orsómat a sarokba, mert ami rajta volt meg sem közelítette amit vártam!

Timici írta...

örülök nagyon a szép masinádnak, meg egy picit irigy is vagyok! ugye érthető:o) na nem mintha mostanában nekem majd ilyenre lenne időm, de álmodozni szabad:o)
a fonalak szerintem szuperek és ahogy egyre többet pörgeted majd a rokkát, egyre szuperebbek lesznek, csak így tovább!!!:o)

bucilla írta...

Köszönöm lányok, jól jön a bíztatás:)
Peony: azért kézi orsóval sokkal nehezebb, én nem is igazán boldogultam vele, és csak tátom a szám, hogy te hogy vagy képes ilyen szépen fonni azzal.
Szentpyr: köszönjük a bókot, (ennél sokkal szebbek is vannak, kinek a pap, kinek a...)

Judilla írta...

Szépséges rokka, gyönyörűcsodálatosszép fonalak, szuper tündérujjak!!:))
Ez igen!!

Melinda írta...

Gyönyörű lett a rokka is,de ezek a fonalak még annál is szebbek!:))
Nagyon ügyes vagy Betti,le a kalappal!:D

Irenka írta...

Csak ámulok a sokoldalúságod és az ügyességed láttán! A rokkád nekem is tetszik, és saját pácolás? Ejha!
Ha az első próbálkozásaid ilyen szépek, azt hiszem, még sok-sok finomságos gyönyörűséget láthatunk tőled!

PETUNIA írta...

Csak sóhajtozni tudok...de azt nagyon :o)

ad írta...

Szépséges fonalak keletkeztek a kezed alatt, és milyen irigy vagyok a rokkádra-mindennek ellenére az orsómat is titkolom, hogy ki ne hajítsanak vele