2010. aug. 31.

Cascata

Még Tihanyban kezdtem el ezt a sálat, Melinda csodás kék selyem-merino fonalából.
Miután 2,5-es tűvel akartam kötni ezt a finomságot, én nem 383 szemmel indultam neki, hanem 420-szal, nehogy túl pici legyen, és a mintaegységeket is mindig 4 plusz sorral egészítettem ki, hogy az aránya is megmaradjon. Összesen 40g a súlya, igazi finom kis dísz kendő lett belőle.
A blokkolásnál igencsak elakadtam, mert ugye mindig lazán láncolom le a szemeket, de ennél talán pont ez volt a baj, mert így nem kanyarítja úgy össze a kendőt, ahogy azt kéne....ráadásul a teteje is csücskös lett, és még pöndörödik is... de azért tetszik.
Ma nem sok fény jutott a fotózáshoz, de azért készítettem néhány képet róla.




A mérete 150X35 cm.

22 megjegyzés:

KicsiKató írta...

"najó'vanmostmá"

Tessék mondani, magácskánál a rég és hőn áhított időkibővítő vagy kötősegédet teccik alkalmazni?:)

Mázsa Viki írta...

Széééép!!!

Irenka írta...

Buci, ez egy könnyű, selymes álom lehet! Ugye, hozod Debrecenbe?

paribanu írta...

Te aztán jól rástartoltál, ennyi műalkotás "pár nap" alatt...Nagyon kellemes színe van..., aaaa többiben meg nem akarom ismételni magam :-)
Én ősziesebb fonalat választottam, amit Te festettél:-)Én még csak az 55-ik sornál tartok, a rövidített soroknál majd szeretnék tanácsot kétni, annak ellenére, hogy láttam oktató videót róla.

Christine írta...

Occch a színe valami csodás!!! (a minta is, meg úgy az egész, de a kék színt imádom)

Anice kötős blogja írta...

Szuuper!

Melinda írta...

Bettike, ne merészelj lekicsinylően nyilatkozni róla, mert pazar lett, imádom!!!:)))
(Tudod: Bunyós Pityu, még akkor is, ha jó a lábtechnikád!;DDD)

Kriszti írta...

Hű, Te aztán nem aprózod. Szebbnél szebb kendőket mutatsz. A tempód pedig irigylésre méltó.

nöné írta...

Kicsikém, Te most szárnyakat növesztettél, vagy mifene?
Sejtelmesen rémlik Tihanyból a kezdés képe, de az már olyan nagyon régen volt (tán igaz sem volt), hogy meg is feledkeztem erről a gyönyörűségről. Én egyfolytában az egyenpulcsitokat várom:o) Helyette meg nyomod itt a kendőket. Ennyi bevezető rizsa után csupán egy GYÖNYÖRŰ-re telik.

Christine írta...

Bucika, emlékszel még arra a csodás mohair fonalra, amit együtt rendeltünk? Egy gyönyörű szép zöld kendőt kötöttél belőle, nem linkelem be, mert már háromszor véletlenül lecsuktam:( Nekem világoskékben van ugyanaz a fonal (Geisha). Szeretném már végre felhasználni:)) Szerinted a Conifer Shawl-lal kikezdhetek? Vagy csak annyit segíts légszives, hogy hányas tűvel kötötted a sálat abból a fonalból? Van valamilyen okosság arról, hogy a sálakat vastagabb tűvel kell kötni?
Köszönöm-köszönöm!!

Macus írta...

Annyira szép lett ez is. :)

Annamari írta...

Hát nem semmi amit itt pár nap alatt mutatsz nekünk. Egy hét leforgása alatt a harmadik gyönyörűség...

bucilla írta...

Nagyon köszönöm lányok, úgy örülök, hogy ennyire tetszik:)
No nincs még nekem sem időkibővítős, se segédem:D Mindig több mindent csinálok egyszerre, ezért tűnik így:)
Irenka: Naná, hogy hozom:)
Katikám: Írj majd @-t, és segítek, de hát nekem sem lett tökéletes:(
Nöné:az egyen pulcsimnak még mindkét ujja hiáyzik:( de ígérem sietek vele:)
Christine: Naná hogy emlékszem, az első kendőim egyike volt:) Én annál vastagabb fonalból kötném a Conifert, de azt a mohairt, ha jól emlékszem 4-es tűvel kötöttem. A csipkét általában egyel vastagabbal szokták kötni, mint amit a fonalhoz javasolnak, én csak a vastagbb fonalaknál tartom ezt be, hogy a csipke csak ott legyen likas, ahol a ráhajtások vannak, így sokkal jobban érvényesül a minta. De ez csak az én véleményem...
Pityukám: szájkaratéban verhetetlen vagy;)

Christine írta...

Köszönöm:) Akkor ahhoz a fonalhoz majd keresek más kötnivalót, ha eddig elállt a kosaramban, ezután sem fog megromlani:)) Köszi az információkat, jegyzeteltem:)

szazu írta...

Nahát, ennyi szépséges kendőt! Még jó hogy nem kell választanom közülük, mert onnan mennék nyugdíjba!:- ( amúgy van addig még vagy 20 évem:-) Csodásak!

Ilonamamzi írta...

Gyönyörűsges ez is, mintha a tenger zúgása is áthallatszana...

Márti írta...

Gyönyörű darab!!!

peony írta...

csodaszép... aszíne is meg mindene ;-)

PETUNIA írta...

Szépséges.nagyonnnagggyyyoon. Csak sóhajtozom.

The E.Art írta...

Drága Buci-Bea,ez nagyon gyönyörűséges!Gratulálok!

bucilla írta...

Nagyon köszönöm lányok:)

Zazálea írta...

Jaj, Bucikám, hát ez meg már milyen, mindennapra egy kendő-mese?
És ilyenek???

Hűha, hűha...:o)))