2010. jún. 5.

Dane (hybrid) kezdemény

Bár már közel 400 szem van a tűn, de még mindig csak kezdeménynek nevezhető a kendőcske, amin éppen dolgozom. Először shetland- kendőt szerettem volna kötni ebből a fonalból, mert picit tartottam a vékony fonal plusz bonyolult minta kombnációjától.
Aztán ahogy a minták közt kutakodtam, rátaláltam erre, és hát shetlandet már úgy is annyit kötöttem, meg a szárny alakú kendőmet kedvelem a legjobban , mert nyakban hordva sokkal jobban mutatja magát, így a Dane kendő mintájára esett a választásom. Annyit változtattam rajta, hogy a mintában lévő fordított szemeket simán kötöm, mert úgy sem látszana a fonal vékonysága miatt. Úgy tervezem, hogy ennek a végére is ráoltom vagy a Gail leveleket, vagy valami mást. Ezen még ráérek agyalni, mert a fonalnak több mint a fele megvan még, és úgy számolom, hogy úgy a 70%-ánál térek majd át a szélnek tervezett mintára. Ildikó féle (cobweb) fonalból készül, ami ha jól tudom 50g/1000m, az előző posztban mutatott lilás fonalból, 2 mm-es tűvel. A fotón a lila kéknek tűnik...pedig nem az:( Jó lenne a közös kötésen (június 12) már ebben feszíteni;)
Mutatok részletet is, nekem annyira tetszik, hogy olyan finom kis aprókák rajta a likak:)
(jó tudom, hogy hasonlít a shetlandre, de azért mégis más egy kicsit;))

És itt van a bizonyíték, hogy sok szem van már a tűn...

Most pedig megyek, kötöm tovább...

13 megjegyzés:

Moncsi írta...

Szép vékonyka kendő lesz! Már kötöttem én is, de nem szerettem, mert a színén kellett a fordítottakat kötni. :(

Kellemes "feszítést"!

Mosolyrend Évi :) írta...

Ilyet még nem láttam .) számomra újdonság a minta is s szépséges a kendőd.
Ahogy ismerlek ebbe fogsz mosolyogni a találkozon .) Én fehéren hagyva de színtén ebből kötögetek.

Nina írta...

Álomszép!! Imádom a színét is :) Csodás!!

lzsofi88 írta...

Te, Betti, még csütörtök óta is haladtál egy csomót vele!

Irenka írta...

50 g 1000 m? (csodálkozás) Én ilyen vékonyat elképzelni is alig tudok, nemhogy kötni belőle!
Különlegesen szépre festetted, izgatottan várom a végkifejletet, ez a "hibridizáció" nagyon izgi :).

Melinda írta...

WOW-WOW-WOW! Egyéb mondanivalóm hirtelen nincs is!;DDDD

hekka írta...

Gyönyörűek ezek a fonalak, no meg a kendők is! :)

Kriszti írta...

Már a festett fonal is elvarázsolt, de így megkötve... nem is találok rá szavakat. Kiváncsian várom, hogy alakul ki a hybrid kendőd.

zazálea írta...

Jaj, az lzsofi888, az én voltam! :o)

Anice kötős blogja írta...

Szuper a vékonysága és király a színe!! :)))
Alig várom, hogy elkészítve is felkerüljön a blogodra! :))

bucilla írta...

Köszönöm lányok:) Remélem jól sikerül majd a két minta összekapcsolása...
Rita: Tudtam, hogy te voltál az;)

nöné írta...

Gyönyörűséges!
Ez a fonal már tényleg a pókhálóval vetekszik, és 2-es tű????? Atya világ...

Timici írta...

ez valóban pókhálós lesz, ezzel a tűvel, nem csodálom, hogy nem akartál sokkal bonyolultabbat:o) az eredmény viszont csodás már most is:o)