2010. máj. 17.

Kicsi Katónak


Kettővel osztható szemszám +3 szem szélszem, (az enyém 37 szemmel lett kezdve, tolnai előfonal, hatos tűvel kötve)
1. sor: 2 sima *simán kötünk úgy, hogy mindig a második szemet kötjük le először, és csak ezután az elsőt, a hátsó szálba dugva a tűt*+ 1 sima (ezt csak átemeljük)
2. sor: 2 fordított* fordítottan kötünk úgy, hogy mindig a 2. szemet kötjük le először, és ezután az elsőt* +1 fordított(ezt csak átemeljük)
Ez a két sor ismétlődik, tulajdonképpen keresztben kötöd kettesével a szemeket. Nagyon tömör, vaskos lesz az így kötött kelme, érdekes, szövött hatású textúrával. Téli holmikhoz nagyon jó szerintem, sapkát biztosan kötök ezze a mintával majd páromnak. A színes, sűrűn váltakozó színes fonalak jól érvényesülnek ebbe a mintában.
A tolnai előfonalról annyit, hogy 1 szálát használtam, a festés után picit többet bír, ami ennél a mintánál kell is, mert a keresztezett kötésnél elég erősen van adjusztálva a szál, de érdemes kipróbálni, mert annyira finom puha:) De bármilyen vastagabb fonalból jól mutat!

6 megjegyzés:

Ilonamamzi írta...

Nagyon mutatós, stabil minta, köszi, hogy leírtad nekünk. Ez a sál meg tiszta smart-cukorka-hegy, nagyon vidám a színe.

bucilla írta...

Nagyon szívesen:) Élőben olyan, mintha vattacukorból lenne a fonal....

zazálea írta...

Én meg majd élőben kérek gyakorlati útmutatást, jó?
Van tolnai előfonalam is, szerintem egy ilyenre éppen leég lenne... :o)
Viszem azt is.
Mutatnivalóm úgysincs, akartam is mondani!

bucilla írta...

Majd mutatom:) Dehogy nincs mit mutatnod! A leveles sál, a Laminária, és hadd ne soroljam;) egyiket sem láttam még élőben, a kocsiba be fér, úgyhogy hozd csak, töltsük meg a csomagtartót:)

Ahama írta...

Már az előző postban is nézegettem, köszi, hogy megosztottad velünk a leírást!

bucilla írta...

Nagyon szívesen!!!