2009. szept. 13.

Lilák

Nekem is kedvem támadt a minap egy kis fonal-festéshez. Van még itthon a Rikker-féle (fingering vastagságú) finom kezeletlen gyapjúból, amit kifejezetten erre a célra vettem, csak épp az ihlet hiányzott. Most az is megjött hozzá, sok színűt szerettem volna, mégsem túl hivalkodót, és legfőképpen szürkés-lilát. Végül ez sikerült belőle, közel áll ahhoz amilyenre vágytam.



Csak a fotó nem áll elég közel a valósághoz:( Ez talán a nyári orgona színéből is kiderül.

Egy Gail készül belőle,4,5-ös tűvel, és még mindig imádom ezt a mintát, akárcsak a shetland-et, nem tudom megunni. (Elnézést azoktól, akik már unják, hogy nálam mindig csak ezek vannak!)

És ez még mindig lila..... csak éppen sokkal vékonyabb, és inkább padlizsán árnyalatok vannak benne. Laminaria-nak indult, de a kezdő csillagos részt kihagytam.


3,5-ös tűvel kötöm, és még nagyon az elején járok vele. De ennél legalább a fotó színhű.

16 megjegyzés:

Nina írta...

Csodálatosak!! Nem is tudom, melyik a szebb :) Nagyon bejönnek ezek a színek most nekem is :))))

Kicsoda írta...

nagyon szep!!a gyapjut mivel tudod otthon festeni? en most keszulok pamutot festeni, de a procion allitolag nem festi a gyapjut.

Kati írta...

Nagyon szép lett a festés!! a hogyanra én is kíváncsi vagyok! Lehet tudni róla valamit?:)

Ne kérj elnézést! Ezek a minták gyönyörűek!!!!:)

bucilla írta...

Köszönöm lányok:) Úgy szerettem volna jó fotót a liláról, annyira sokféle a színe, de sajnos ehhez gyengécske a gépünk:(
A festésről: Iberia textilfestéket használtam, a gyapjút szappanos vízben áztattam előtte, hogy befogja a festék, és a végén ecetet kell hozzáadni, az fixálja a színt. A dobozban klasszul le van írva a festés menete. A procion azért nem jó, mert a lúg, ami ahhoz kell, az ugye a gyapjúnak nem tesz jót. Még annyi a lényeg, hogy nem szabad gyorsan lehűteni a fonalat az öblítéssel, mert attól be filcesedhet, és össze tapadnak a szálak. Inkább a festőlében, vagy csak abból kiemelve hagyjuk kihűlni, és csak ezután öblítsük ki hideg vízben, amíg engedi a színét.

Kicsoda írta...

Az Iberianak forro viz kell, nem? Legalabbis en regen ugy hasznaltam;-) az nem art a gyapjunak?

Márti írta...

Ezek a színek csodálatosak, nagyon jól sikerültek!!!

Melinda írta...

Nagyon-nagyon gyönyörűek!:) Szépségeset festettél! A padlizsános is saját munka? Az milyen fonal? (Én is festettem megint, majd mutatom!)
És egyáltalán nem unalmasak a kendőid, nálam meg mindig Kiri van...:D De hát ez a szerelem!;)))

Csicsóné-Melinda írta...

Szuper színek!A kendők pedig már most gyönyörűek!:)

bucilla írta...

Kicsoda:igen, forróban oldod fel, de visszahűtve használod, majd a gyapjúval együtt újra melegíted. Nem árt neki a forró, picit összemegy gondolom, de ezt sosem figyeltem még meg, hogy mennyire. Viszont ha szuper mosott a gyapjú, és nem nyers, akkor már bármilyen festékkel festheted, nem tud már filcesedni.
Melinda: Köszönöm! A padlizsános is saját, Uruguay-i laceweight naturból.

Melinda írta...

Hát én csak itt sóhajtozom!:) Főleg a padlizsánoson! Nagyon eltaláltad a színét.:)

bucilla írta...

Az Deka-batik porfestékkel lett festve, meg talán kicsi barna ibéria itt ott...ahogy sikerült.
Én meg most nálad nézelődöm! Szépek lettek a tieid is!

Melinda írta...

Minden elismerésem!:) Írtam "otthon", hogy az enyémek hogyan születtek.;)

mágnes írta...

Szuper szépek lesznek ezek is, varázslatos árnyalatok...! Persze a mintájuk is nagyon szép.

nöné írta...

Csodás színek születtek! És a minták... nekem is ők a kedvenceim, ha kész leszek az egyebekkel, én is újra Gail-ezni fogok, mert nekem még sajna nincs olyanom:o)

vanessza KISS írta...

Szerintem kifejezetten gyönyörű színe lett ! :)

Piszke anyóca írta...

A színeid annyira szépek voltak akkor is és ma is, hogy az előttem írókhoz nem tudok mit hozzátenni.

A Lamináriát én is úgy tervezem legközelebb megkötni, hogy kihagyom a csillagos részt. Azt hittem, hogy ez nekem jutott elsőként eszembe. :) Már megint nem én találtam fel a spanyol viaszt??? :D