2008. nov. 9.

Harmadik




Elkészültem a Swallow Tail kendőmmel, ezt már magamnak kötöttem, most épp lila korszakomat élem:)
Nemrég festettem a fonalat hozzá, 3 piros, és 3 fehér motringom volt, így más lett a színe, kicsit átmenetesebb, de nem ilyen kék mint a fotón....
Nehezen tudtam dönteni, hogy miként csíkozzam a két színt, mert tudtam, hogy 3 gombolyag kevés lesz hozzá, végül ilyen lett:

Azt hiszem karácsonyra egy jobb géppel lepem meg magam, az idelátogatókat pedig majd szebb képekkel:)



Múlt vasárnap kezdtem el egy Shetland Triangle kendőt, ezt már ajándékba kötöm valakinek, a már jól bevált Rico Cosi' fonalból.

Ha ez készen lesz, magamnak fogok ugyanezzel a mintával kötni egy újabbat, a lentebb látható fonallal:)



Szuperpuha Uruguay-i gyapjú ez is, de valamivel vastagabb mint amiből a lányom ST-je készült. Csodás színe van.




Ezt a Knit Picks kötőtű készletet pedig édesanyám hozta nekem németországból. Már nagyon vártam, borzasztóan kíváncsi voltam, hogy könyebben boldogulok-e vele a finomabb, csúszósabb fonalaknál. És IGEN!!! Ezzel nem csúszkál a kötés, nem szökik ki a tű a munkából! Ráadásul nagyon praktikus, mert a kábelét bármikor le lehet cserélni különböző hosszúságúra, vagy félre tehetjük a rajta lévő kötést, anélkül hogy félnünk kéne attól, hogy lejöhet a munkánk róla, mert a tű helyett kis műanyag korongot lehet rá csavarni, mint végelzáró, ha épp úgy adódik....

18 megjegyzés:

Edige írta...

Gyönyörű, mint mindig...

zazálea írta...

Mint az álom...

Nina írta...

Tényleg mint egy álom... Álomszépek!!!

Kicsoda írta...

Nagyon szepek!
Engem az erdekelne, hogy az uj tuidnek az illesztesenel nem akad meg a fonal. Nezegettem mar egy ideje egy ilyen set-et, de nem tudok igazan donteni. A minap dobtam ki egy bambusz tumet, mert az illesztesnel megtort:-(

bucilla írta...

Nagyon szuperek ezek a tűk, én eddig nem tapasztaltam hogy akadna a fonal, nagyon precízen meg van csinálva;)

ercsu27 írta...

Szépségesek!

nöné írta...

Csodaszépek, mint ahogy a többi munkád! Én még új vagyok a "piacon", áruld már el, honnan szerzed be ezeket a csodaszép fonalakat!

Barbi írta...

Gyönyörű a kész és a készülő kendő is! A lila kendőről készült fotón látszik, milyen csodás a kendő mintájának a textúrája! Szívesen megsimítanám!

annaitto írta...

Gyönyörűek:))))) Gratula, még mindig IMÁDOM a munkáidat!

Anice kötős blogja írta...

Figyu, ha nem titok elárulnád hogyan festettél gyapjú fonalat? Nekem most itt árválkodik pár kiló és ,hát, jó lenne megbűvészkedni őket.

bucilla írta...

Nöné: Általában külföldről rendelek interneten, be is linkeltem egy régebbi bejegyzésbe hogy honnét, de a rózsaszín mohairt az Éva-kézimunkában vettem, és ajánlhatom a burda stúdiót ezügyben, bár nem olcsók!
Anice: Ezek szupermosott gyapjúk voltak, feltekerem egy hurkába, beáztatom szappanos vízbe, és por ruhafestékkel, készítem a keverékeket, és ide oda mártogatom, amilyenre gondolom, jó vastag gumikesztyűben, ne égjen le a kezem a forró gyapjútól, mert amikor színt váltok, akkor kinyomom picit, ne vigyen magával festéket a másik edénybe.... nagyjából ennyi, és alapos öblögetés után erős ecetes vízbe áztatom még jó sokáig....

Anice kötős blogja írta...

Köszi a jó tanácsot. Gyapjúfonók: Rikker János/ 7131 Mözs, Temető utca 2, 74-443-083/Bence Márton 2700 Cegléd- Pesti u. 30/06-30/-95-30-552

majonez írta...

Mennyi gyönyörű kendő és a színek is szépségesek!

Timici írta...

gyönyörűségesek a kendő és a fonalak is, gratulálok! ügyi vagy hogy magad festetted:o)
szuper lehet az a Knit Picks tű, kár hogy itthon nem kapni:(

Christine írta...

Bucilla a kendők királynŐje:))) Csodálatos lett ez is, ugyanúgy, mint a többi...

bucilla írta...

Köszi lányok! :)

gabella írta...

Én is akarok ilyen kötőtűt!!!!!!!!! A fonalak is gyönyörűek, nekem túl drága és nehezen kezelhető a gyapjú! Ez van! Azért egyszer szívesen kipróbálnám, ahogy a festést is!

Nagyon szépeket készítesz, Bucilla!

Cherry írta...

Nagyon varázslatosak lettek az új kendőid! :)