2008. okt. 18.

Új fonalak



Múlt vasárnap elfogyott a gyöngyöm, az éppen aktuális kendőhöz, így egy kis ideig kényszerpihenőre kényszerültem vele.

Viszont nem nagyon bírtam magammal, ki kellett próbálnom végre a háromszög alakú kendők kötési technikáját, aminek mikéntjét Évi nagyszarűen leírt, és mutatott a blogjában. (Köszönöm itt is!)

A kiszemelt áldozat a Swallow Tail shawl, gyönyörű ez a minta, és csodás a strukturája a bogyók, és lyukak párosítása miatt. Először egy nagyon vékony fonallal próbáltam ki, de sajnos annyira csúszott a teflon tűmön, hogy többször is kicsusszant a tű a kötésből, így egy vaskosabb fonalat választottam hozzá, így nagyobb is lesz, melegebb is, és a bogyók is hangsúlyosabbak rajta.
A fonal, amire végül a választásom esett, kezeletlen gyapjú (Cascade yarns Ecological wool), egyelőre birka illata van, ami gondolom eltűnik majd a mosás alkalmával. Amin viszont csodálkozom, hogy miért nem szúr??? Annyira puha, egy álom vele dolgozni! Ha valaki tudja, hogy min múlik az, hogy egy gyapjú szúr vagy sem, légyszíves ossza meg velem a titkot!


Mifelénk is nyílt nemrégiben egy aldi, aminek talán most örültem először igazán.....
Ezeket a zoknikötő fonalakat választottam, lehet hogy nem éppen zoknit fogok belőle kötni, de tetszettek, és jó árban voltak, így nem hagyhattam ki.




Ami itt látható, az pedig számomra maga a csoda! Kézzel festett csipkéhez való merinoi gyapjúfonal, lanolinban gazdag, álom puha, egy szálból sodort gyönyörűség, Uruguayból, Etsy-n tettem rá szert. A közel 300 grammnyi fonal, 2850 yard hosszú, úgyhogy lehet hogy két vagy három kendőt is ki lehet hozni belőle!










Ezt sem lehetett kihagyni, 1 dolláros Kid Mohair fonalak, 25g/250m, bár én szín szertint kerestem fonalat, hát épp szerencsém volt, hogy ezt dobta nekem a google:)
Most már csak megfelelő kötőtűt kell vennem az ilyen finomságú fonalakhoz, és aztán készülhetnek a pókháló finomságú kendőcskék:)







11 megjegyzés:

Anice kötős blogja írta...

Egyszerűen csóóódálatosak a fonalaid.Hamar ideértek?

bucilla írta...

Ugye?:) én is odavagyok! Ami uruguay-ból jött, arra 3 hétig vártam, a többi másfél hét alatt ideért.

helen írta...

WOWWOWWOW... :D
A kendőt csodaszép lett! Le a kalappal. A fonalak is tetszenek, de a kendő?! Hát, gyönyörűen kötsz!

Barbi írta...

Csodás a kendő! A Te és az Évi oldalát nézve bánom mindig, hogy nem tudok kötni! Rém ügyesek vagytok!

panyizsuzsi írta...

Jujj de szép itt minden, most jártam itt először, de még jövök!

Maria írta...

Szia, az alul lévő barna-türkiz színű aldis fonalat megvettem én is, hát, kicsit érdekes a színezése, az egyik zokninál szép spirál mintát adott ki, a másik gombolyag meg oda-vissza cakkosat. Még jó, hogy 4 db van benne, talán össze lehet párosítani valahogy. :-)

Timici írta...

csodás lett a kendőd! szuper, hogy nem szúr, a gyapjúval nekem ez az egyik bajom, hogy szúúúúr:(
a fonalak is szépségesek, az aldisra picit irigy vagyok, mert itt Pesten nem volt egy darab sem:(((( pedig én is úgy vettem volna, bárcsak a LIDLben is volna megint ilyesmi akcióban, igaz tavasszal ott sem kaptam hiába aznap kezdődött az akció:S lehet ki sem teszik őket? és megveszik az eladók...vagy nincs is mindenhol:S

Szecsi írta...

Gyönyörűek az új fonalaid!

helen írta...

Önismereti játékra hívlak :) Kipecéztelek!
http://xszem.blogspot.com/2008/10/kipecztek.html

Marianna írta...

Az, hogy egy tiszta gyapjú fonal szúr vagy nem: attól függ milyen technológiával készitik. Azaz a kártolt fonalak általában szúrnak a fésűs gyapjak már nem. Ez azt jelenti, hogy a gyapjút sok-sok gépen át fésűlik, nyújtják fonják. Sajnos nálunk a textilipar mint olyan már nincs.

bucilla írta...

Köszönöm:) Mariannának külön köszönet, hogy végre megvilágosodhattam gyapjú ügyben:)