2008. szept. 7.

Kávés zacskóból-szatyor




Anyukám összegyűjtött nekem egy szép nagy adag (2kg-os) kávés-zacskót, abból kiindulva, hogy a kolléganői is gyűjtik, mert nagyon erős szatyrot lehet belőle készíteni.....
Megpróbáltam ennek utánajárni a neten, de csak valami hajtogatós-összeszövős megoldásokat találtam, amik ráadásul nem is tetszettek. Ha már szétnyitogattam, kimostam, szárítottam, és rendszereztem vagy 200 db-ot, anyagvastagságtól függően, sajnáltam kidobni őket.
Anyukám sokszor közelharcot vívott értük a kávégépeknél, és előrebocsájtotta, hogy neki is feltétlenül kell egy olyan 'erős' szatyor, (bár még sosem látta hogy milyen is elkészítve azzal a technikával) így nem adhattam fel a dolgot!
A zacskók belseje nylon bevonatos, a külseje pedig alufóliás (legalábbis úgysejtem) kipróbáltam, és gyönyörűen sikerült rávasalnom az anyagra, amitől az már így egy rétegben is csúcs strapabíró lett! Ezen felbuzdúlva, azonnal nekiláttam szatyrot varrni belőle. Persze bélésanyag is került bele, le is tűztem a három réteget, és kis zsebbel is el van látva belül.
A felhasznált anyagokat még régebben kaptam ajándékba Zsuzsától, már akkor nagyon tetszettek, és most jött el az idejük, hogy felhasználjam őket! Ez lenne a prototípus, ő az enyém lesz, Anyukám kékes árnyalatút szeretne inkább:) Már csak fülekre vár, elfogyott itthon a fekete heveder:(



(nem tudom mitől ennyire piros a képen:( Élőben inkább bordós...

Ezt a bannert a varró-szobám ajtajára készítettem, csak úgy, most épp nem volt rá más ötletem.




Elkezdtem egy újabb x-szemes képecskét, C.H.S minta, de nem az eredeti fonalakkal, próbáltam a saját festésűekből összehozni, egyelőre tetszik.
Készült még egy miniatűr ollóőr, 1x1 szálra, 40 ct'-os vászonra, valamint egy Cinderberry-s tűpárna.



14 megjegyzés:

helen írta...

Jaj, csodás minden! :D
Már leírtam, hogy mi tetszik a bejegyzésből a legjobban, de kitöröltem - rájöttem, mégsem tudok választani. Gyűrürűeket alkottál. Köszi, hogy feltetted :)

KicsiKató írta...

Hát akármennyire gondolkodom, rá nem jövök - mi a csuda az a kávészacskó és hol van és... Mindenesetre nagyon szépségeseket alkottál - már megint:)))

bucilla írta...

:) köszi! A kávés-zacsi, a szatyor külső, és belső anyaga közt van. Lehet hogy rosszul fogalmaztam?

Marianna írta...

Akkor a kávés zacskó tk. egy merevitő? Ha a külső és belső anyag között van? Ill. azonkivül, hogy merevitő még formát is ad? Én a neten olyat láttam, hogy csikokra vágták és abból szőttek olyan kosár féléket. Állitólag az is nagyon erős és látszik, hogy kávészacskóból van, azaz Te milyen takarékos vagy. Élőben még nem láttam.
De a Tiéd is nagyon szép!

bucilla írta...

Igen az, merevítő, nagyon klassz tartást ad, és valamilyen szinten vízálló is:) Jahh és nem utolsó sorban, sokkal takarékosabb!

idi írta...

Nagyon ötletes és az anyagagaid csodaszépek.Nagyon tetszenek.Szabad tudni honnan vannak?

idi írta...

Jah és a redwork is nagyon aranyos lett.

bucilla írta...

Köszi:) A táska anyagára gondolsz Idi? Azt Zsuzsától ( Tűvarázs) kaptam.

Nina írta...

Szokás szerint már megint lenyűgöztél mindenkit!
Egyszerűen elképesztő, milyen jó ötleteid vannak :)

melcsilla írta...

Bájos apróságok, mind egytől egyig. A táska biztosan jószolgálatot tesz majd anyukádank:)

Edige írta...

El vagyok hűlve! Nagyon tetszik minden, amit csinálsz...

Ralina írta...

Kávészacskóról jut eszembe, hogy nemrég láttam egy tutorialt a belőle készült szatyorról, de azon már nincs semmiféle anyag, maga a sok színes kávészacskó a szatyor. Ezért ez a változat most nagyon meglepett. Csudaklassz lett. :)

Ildi írta...

Szeretnék neked discharge paste-et rendelni, de az általam ismert email címről visszajön a levél. Megírnád a jót az ipolyak@ibs-b.hu címre?

Elizaniko írta...

Szia !

Most találtam erre a bejegyzésre. Én varrtam már kávés zacsiból szatyrot:
http://elizaniko.blogspot.com/2008/10/prgnek-az-esemnyek.html